Subject: FW: Korduv taotlus ebaõigete andmete kustutamiseks andmekogust
From: "RAM Info"
To: "RAM Info"
Date: Tue, 26 Mar 2024 09:38:16 +0200

From: Gert Kasekivi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 19, 2024 3:32 PM
To: Kristina Aruste <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Cc: JM info Shared MB <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Korduv taotlus ebaõigete andmete kustutamiseks andmekogust
Importance: High

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Kristina Aruste,

saadan teile korduva manusesse lisatud taotluse ebaõigete andmete 
kustutamiseks andmekogust.

Lugupidamisega

Gert Kasekivi

Vandeadvokaat/attorney at law

Advokaadibüroo Legalia

Narva mnt 13, Tallinn 10151

Tel: +372 62 72 560

Cell: +372 50 545 38

E-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

http://www.legalia.ee <http://www.legalia.ee/>

______________________________________________________________________

Information contained in this e-mail and attachments is intended for the use 
of the addressee only, and is confidential and may contain legally 
privileged information. If received in error, please delete it from your 
system and notify us by phone. Any dissemination, distribution, copying or 
use of this communication without prior permission of the addressee is 
strictly prohibited.

______________________________________________________________________

From: Kristina Aruste <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Monday, 26. February 2024 at 16:42
To: "[email-masked] <mailto:[email-masked]> " <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: JM info Shared MB <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: vastus pöördumisele nr 1.4-1/446-3

Tere

Vastame Teie 26.01.2024 pöördumisele alljärgnevalt.

Dmitri Pankratov on pöördunud Rahandusministeeriumi poole 31. oktoobril 2023 
ning Rahandusministeerium on ka samal päeval isikule vastanud (vastuskiri 
manuses).

Oleme juba selgitanud isikule ja selgitame nüüd uuesti, et tänane õiguslik 
kord näeb ette võimaluse tegeliku kasusaaja andmete parandamiseks ja seda 
siis läbi kehtiva juhatuse liikme. Kui taotlete äriühingu juhatuselt andmete 
parandamist, ent äriühing keeldub seda tegemast, saate nõuda andmete 
avaldamisega tekitatud kahju hüvitamist, kui selline kahju esineb. 
Rahandusministeeriumil ei ole volitust ega õigust parandada ettevõtete 
andmeid, sh andmeid tegelike kasusaajate osas. Rahandusministeerium annab 
nõu ehk konsulteerib kodanike, kui neil tekivad küsimused seoses tegelike 
kasusaajate määramisega. Samuti menetleb Rahandusministeerium tegeliku 
kasusaaja andmete peitmisavaldusi.

Samas märgime, et tegelike kasusaajate andmekogus avalikustatud andmetel on 
informatiivne tähendus. See tähendab, et isiku tegelikuks kasusaajaks 
märkimine tegelike kasusaajate andmekogus ei muuda isikut faktiliselt 
tegelikuks kasusaajaks. Samuti ei saa kolmandad isikud üksnes andmekogus 
avalikustatud andmetel tuginedes tõsikindlalt väita, et isiku, kelle andmed 
on avalikustatud andmekogus, puhul on tegemist tegeliku kasusaajaga. Keegi 
on juba esitanud äriregistrile lahknevusteade, mistõttu tegeliku kasusaaja 
lahtris kuvatakse „Esineb kahtlus andmete õigsuses“, st avalikkusele on 
antud signaal, et need andmed ei pruugi olla korrektsed.

Mööname, et Rahandusministeeriumis on koostamisel väljatöötamiskavatsus, kus 
kaalutakse täiendavate võimaluste loomist tegelike kasusaajate andmekogule, 
sh andmete parandamise lahendusi, mis võiksid hõlmata ka täienduste tegemist 
minevikuandmetes ning ka andmete avalikustamist. Igal juhul peavad säilima 
kõik esitatud minevikuandmed ka sellisel juhul, kui nad on valed.

Lugupidamisega,

Kristina Aruste

TEKSA tugi

Rahandusteabe poliitika osakond

Rahandusministeerium

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet.
This e-mail may contain information which is classified for official use.